Obilježavanje Dana europskog broja 112
11. veljače obilježava se Dan europskog broja 112. Svrha uvođenja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 je pružiti jednostavan , jednak , siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije osobito onima koji putuju između država unutar Unije. Zbog toga je jako važno podizati svjesnost građana o broju 112, dok nadležna tijela Unije i država članica razvijaju broj 112 prema viskom standardima za pristupačnost i funkcionalnost.
u Republici Hrvatskoj jedinstveni europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005.godine.Organizacijski i funkcionalni ustroj broja 112 u sklopu Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova omogućava kvalitetnu afirmaciju ovog žurnog broja u pogledu brze i učinkovite koordinacije i razmjene informacija s hitnim službama. Županijski centri 112 zajedno s Operativnim centrom civilne zaštite čine jedinstveni operativno – komunikacijski sustav- Sustav 112, koji čini komunikacijsku osnovu za djelovanje sustava civilne zaštite u Republici Hrvatskoj.
Značajke i prednosti broja 112, kako za građane i turiste tako i za sve hitne službe:
– broj 112 dostupan je 24 sata dnevnom, svih 365 dana u godini, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka
– pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti,
– pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje na temelju svoje djelatnosti i sposobnosti sudjeluju u aktivnostima sustava civilne zaštite, kao što su lovci, ronioci, pčelari i drugi.
– sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku
– pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji
– hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive ne prespaja.